Jövőre már behajtási díjat szedhetnek az önkormányzatok a nehézjárművektől
Ezzel egy régi konfliktus oldódhat meg.
Ezzel egy régi konfliktus oldódhat meg.
Kibővítették Londonban az ultraalacsony kibocsátási zónát. Ezzel már két budapestnyi területen kell a régebbi autók vezetőinek több mint 5000 forintnak megfelelő összeget fizetniük a behajtásért, az év egyetlen napja kivételével minden munka-, pihenő- és ünnepnapon. A cél, hogy tisztább maradhasson a levegő a városban.
Ez egyfajta Budapest-matrica lenne.
A városnak ezeket a részeit átadják a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak. A behajtás csak a buszoknak lesz engedélyezett.
Ugyanis a dugódíj egyfajta uniós kötelezettség, így lényegében mindegy, hogy a kormány mit akar, vagy mit nem akar, ez legfeljebb kommunikációs stratégia lehet.
Az 1-es villamos meghosszabbítására már 2025-ig sor kerülhet, a 2-es metrót viszont valószínűleg 10 éven belül nem kötik össze a HÉV-vel, és a 3-as és a 4-es metrót sem fogják egyhamar meghosszabbítani.
A dugódíj bevezetését követően az érintett városrészekben nőhet az átlagosnál drágább lakások ára a BDO Magyarország szerint.
A kormányhivatal 13 év után kezdte kifogásolni a díjról szóló rendeletet, a Kúria pedig most igazat adott neki. A tilalom a jövő évtől érvényes.
A Fővárosi Közgyűlés bírósághoz fordul, hogy behajtási díjjal tarthassák távol továbbra is a kamionokat Budapesttől, eközben Karácsony Gergely a helyzet jogi rendezésére kéri a kormányt.
A teherforgalmat azonban korlátozhatják.
Eddig csak a belvárosi részeken kellett a CO2-kibocsátás arányában fizetni a behajtásért.
Több millió font kártérítésre tart igényt a Volkswagentől Sadiq Khan, London polgármestere.
Az eddigi négy érintett budapesti temetőn kívül további kettőben szednek díjat január közepétől a gépjárműbehajtásért – döntött szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés.
A Budapesti Közlekedési Központ azt javasolja, hogy a kiskörúton belüli területen vezessék be a dugódíjat 2016-tól, de ott is lennének kivételek. A Szabad sajtó úton és a Kossuth Lajos utcában az elképzelés szerint nem kellene fizetni, az I. kerület egy részén viszont igen – írja a pénteki Népszabadság. A lapban napi 500 forintos dugódíjjal számoltak, amiből évi 30 milliárd forint folyhatna be. A főpolgármester korábban havi 500 forintról beszélt, és van olyan javaslat is, amelyben évi ötezer forint szerepel.
Az inflációval megegyező mértékben drágulhat Budapesten a teherforgalmi behajtási díj, illetve utólag is elfogadhatják a mozgássérült igazolványok bemutatását a parkolócégek akkor, ha az azt használót azért büntették meg, mert hátlappal tette a szélvédő mögé az igazolványt.
Több német tartomány szorgalmazza a behajtási díj bevezetését a nagyvárosokban. Csütörtöki sajtójelentések szerint akár 6,10 eurós díjat is kivethetnek az autósokra.
Sem a zónákról, sem a díjtételről nem várható döntés szeptemberig a dugódíj kapcsán - közölte a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója csütörtökön az MTI-vel.
Európa több nagyvárosában is bevezették már a dugódíjat. Körkép.
Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – közölte Tarlós István főpolgármester csütörtökön, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában.
A régi, korszerűtlen motorokkal felszerelt járművek sofőrjei számára 20 font fölé emelkedett hétfőtől a londoni behajtási díj